miercuri, 2 decembrie 2009

Interviu incendiar cu Maria Basescu!



Maria Basescu tocmai a trimis o scrisoare deschisa prin care il roaga pe Dinescu sa-si ceara scuze. Jurnalistul a spus acum trei zile ca stie din surse sigure, i-a povestit cineva de incredere, i-a dat si numele, ca marinarul Traian a lovit-o chiar si pe sotia lui. Doamna spune ca i-a ranit demnitatea si asteapta scuze. Dinescu se intreaba, ca si noi toti, cum de doamna Maria nu a avut demnitatea ranita atunci cand au aparut zvonuri ca sotul ei ar avea o oarecare relatie cu blonda de la Cotroceni, Elena Udrea. Chiar eu personal m-am intreabat de multe ori ce-o fi in sufletul femeii aleia cand toata lumea vorbeste de barbata-su si de Udrea, cand au aparut chiar bancuri pe seama lor si pamflete. Emisiunile de divertisment abunda de scenete care-i au drept protagonisti pe Udrea si Base. Maria nu a comentat niciodata aceste zvonuri. Chiar daca acceptam ca sunt minciuni, cum de nu a iesit niciodata sa apere in mod public onoarea sotului si a familiei sale.

Raspunsul il gasim mai jos, intr-un interviu acordat de Maria Basescu in revista "Ochiul Soacrei" in 1995 si preluat de Libertatea in 2006.

Cititi si va minunati!!!!


In urma cu mai bine de zece ani, intr-un interviu acordat ziaristei Irina Cordoneanu pentru revista “Ochiul soacrei”, Maria a acceptat sa vorbeasca despre viata ei de atunci, despre familie, pasiuni si obiceiuri. Articolul publicat in toamna anului 1995, si pe care-l redam mai jos, evidentiaza aceeasi femeie placuta, discreta ca si acum, dar singura, trista si cu multe regrete.

De 15 ani sunt casnica. Nu am fost asa dintotdeauna. Cand m-a cunoscut sotul meu lucram in turism, pe Litoral. Si imi placea foarte mult, pentru ca totdeauna mi-a placut societatea, oamenii. Sa fie multi oameni in jurul meu. Mai tarziu am ajuns inchisa intre patru pereti. Am stat foarte mult singura. E adevarat, la inceput am incercat sa dau fetita la cresa, dar nu se adapta. Era mereu bolnava si nu manca. Asa ca am ramas acasa. Singura. Sotul meu pleca mereu pe mare. Imi amintesc cum, chiar la inceputul casniciei noastre, a fost nevoit sa plece pentru trei luni pe mare. Si eu plangeam, iar o vecina mi-a spus: "Taci tu, al meu e plecat de sase luni si nu stiu cand se intoarce." Asta a fost. Ma sunau si-mi spuneau: "Sotul dv. a trebuit sa plece. Dar fiti linistita, nu pentru mult timp, pentru doua saptamani." Parca asta era putin. Doua saptamani si cu doua saptamani, se aduna.

"Exprimarea mea e greoaie, fiindca mult timp am vorbit numai cu cainele"

Cand ati venit la Bucuresti?
In octombrie, anul trecut (1994). Pana atunci veneam numai sa spal vasele si sa fac curat. Vreau sa va spun ca este pentru a doua oara in 20 de ani de casnicie cand avem familia reunita. Prima oara a fost pentru 10 luni, din februarie ′90 pana in noiembrie acelasi an, cand sotul meu a fost ministru secretar de stat. Cand am venit la Bucuresti chiar am avut unele neintelegeri; eu si fetele, cand venea sotul acasa, ne duceam dupa el in birou. Si el se enerva. Isi lua dosarele si pleca in alta parte. Era obisnuit singur. Dar pe mine singuratatea ma apasa. Chiar vreau sa-mi cer scuze pentru felul in care ma exprim. Probabil ca ma exprim greoi. Asta pentru ca foarte mult timp am vorbit numai cu cainele. Veniti in Bucuresti, fara prieteni... am dat telefoane la Constanta si am vorbit cu rudele, cu prietenii de acolo. Asta vreo doua luni. Pana a venit nota de telefon, aproape 60.000. Sotul meu s-a suparat foarte tare. Asa ca de atunci am vorbit numai cu Dick.

Ce pasiuni aveti? Ati avut si unele pasiuni trecatoare?
Pasiunea mea de acum e tricotatul. Asa imi trece timpul mai usor. Iar despre pasiuni trecatoare ce sa spun? A fost o intamplare oarecum amuzanta in 1988. Am mers cu sotul meu in Belgia si acolo am avut televiziune prin cablu. Ma sculam la 6 dimineata si dadeam drumul la televizor si-l opream noaptea tarziu, pe la ora doua. Abia dupa o saptamana am iesit din casa si eram cheauna. Dupa un timp am inceput sa ma uit selectiv. Imi place sa dansez, dar de mult, de foarte mult timp n-am mai avut cu cine. Asa ca am si uitat, probabil.

Puteti alcatui o rubrica a regretelor privind viata dv.?
Da, regret ca n-am mai putut lucra. V-am spus, imi placea compania, agitatia. Oricum, acum e prea tarziu. Dupa o pauza de 15 ani e greu sa-ti reiei activitatea. Mi-am iesit din mana, cum se spune. Adevaratul meu regret e ca nu am mai avut un copil. Cum tot am fost casnica, macar sa mai fi avut un copil pe langa cele doua fetite. Dar nu s-a putut, sotul meu fiind atat de mult plecat.

Cum descrieti o zi obisnuita din viata dumneavoastra?
In fiecare zi ma scol la ora sapte pentru a pregati cafeaua sotului meu. Apoi pregatesc micul dejun si plec la piata. Cand ma intorc, gatesc. Eu gatesc in fiecare zi, pentru ca sotul meu nu mananca de doua ori acelasi fel de mancare si, apoi mai sunt si fetele: una vrea supa, alta ciorba si tot asa. Pe urma masa de pranz si atunci chiar e o nebunie. Fata cea mica vine de la scoala, cea mare pleaca la scoala, cateodata vine si sotul sa manance. Dupa-amiaza fac curat. Vedeti si dumneavoastra, casa asta e prea mare numai pentru mine. Sunt si trei dormitoare sus... in fiecare zi trebuie sa fac curat. Mai trebuie sa-l scot si pe Dick la plimbare... Seara ma uit la Actualitati. Macar vad ce se spune despre sotul meu sau despre partid. In plus, in unele zile spal, iar in altele calc. E foarte multa treaba.

Cum va distrati? Mergeti la film, teatru sau la cumparaturi? Ce faceti in vacante?
Am fost de cateva ori la film. Anul acesta am fost si la o terasa: o data. Asta s-a intamplat la Constanta. Cand ma duc acolo vin prietenii, rudele sa ma viziteze, asa ca am fost o data cu finuta mea la o terasa. Imi place sa merg la cumparaturi, dar numai cand am bani, si asta inseamna in primele doua zile dupa ce ia sotul meu leafa. Altfel nu merg, mi se pare ca toata lumea se uita la mine, stie ca nu am bani. In concedii e frumos. Mie imi place la mare, sa ma bronzez, dar sotului meu nu-i place sa stea la plaja. Asa ca mergem la munte. De regula stam mult, sotul meu a avut trei concedii lungi. Am avut si bani, asa ca am stat cate o luna, chiar mai mult, la munte. Stam la cabana pentru ca la hotel am avut probleme cand erau fetele mici. Vecinii se plangeau de zgomot.

Cum va descurcati cand sotul vine acasa obosit sau nervos?
Trebuie sa fiu toleranta. Sa-mi vad de ale mele si mai ales sa nu-l cicalesc, sa nu-l sacai. La noi in familie exista mentalitatea ca femeia trebuie sa stea la bucatarie. Sa va povestesc ceva. Cand era mai mica, fata mea cea mare a venit acasa foarte uimita si mi-a spus: "Mama, unchiul Vasile spala vasele." Se mira pentru ca pe sotul meu nu-l vazuse niciodata facand treaba. Cea mica, ea tinea mereu cu taica-su, a sarit ca arsa: "Cum, nu-ti aduci aminte, anul trecut, cand tata a venit acasa cu o plasa de paine?"

"Acum, ca fetele au crescut, ma simt oarecum inutila"

Cum este, ca mama, cand copiii se fac mari?
Ce sa va spun, acum, cand fetele s-au facut mari, ma simt oarecum inutila. Sau poate ca nu e cuvantul cel mai bine ales. Cea mare are 18 ani si cea mica 15. Le-am propus deunazi sa mergem la plimbare si cea mica mi-a spus: "Cum sa mergem? Daca ma vede cineva cu tine?" Dar cand am vazut-o ca are trei cercei in urechi... Cand si i-a pus nu stiu. Daca o atingi cu un deget tipa ca din gura de sarpe, dar trei gauri in urechi si-a facut. Am rugat-o sa nu mai poarte ghete, ca nu-i sta bine. Am implorat-o, am si plans. Pe urma am certat-o, am incercat sa o si bat. Dar ea e solida, a facut inot de performanta, si m-a impins - ca sa se apere - numai cu doua degete. Si m-a dat de perete.

Ce facea Basescu in 1995

In anul 1995 Traian Basescu era deputat in Parlamentul Romaniei din partea Partidului Democrat si indeplinea functia de vicepresedinte al Comisiei de Industrie si Servicii. In acelasi an si-a adus la Bucuresti familia, compusa din sotia lui, Maria, cele doua fiice, Ioana (18 ani) si Elena (15 ani), dar si cainele Dick, un Boxer dresat, cumparat dupa ce le fusese pradata casa.

Lucrurile s-au schimbat radical

PRESEDINTELE FACE CUMPÅRÅTURI

In casa sotilor Basescu responsabil cu aprovizionarea e azi prese-dintele, care poate fi vazut din cand in cand la supermarket cu un carucior, alegand pe indelete, dupa necesarul de provizii facut de Maria Basescu, legume, fructe, carne.

Traian Basescu pare ca incearca astazi sa se revanseze pentru toata perioada de singuratate pe care a traversat-o sotia sa. Vara, aproape in fiecare weekend, Maria Basescu se afla pe Litoral impreuna cu sotul ei. Cei doi prefera statiunile Neptun si Olimp, unde ies seara la terase, se fotografiaza cu toti cei care-i solicita, asculta cantecele lui Gheorghe Gheorghiu si danseaza in aplauzele celor de fata.

ADIO, SÅRÅCIE!

In prezent, familia Basescu locuieste intr-o vila de protocol in care le e asigurat tot confortul si au personal specializat pentru menaj. Maria Basescu petrece o parte din timp in actiuni de caritate sau cu familia. Are in permanenta la dispozitie o masina cu sofer si doi sepepisti care o insotesc oriunde. Familia Basescu a locuit o vreme intr-un apartament de lux situat intr-o zona centrala din Capitala, apoi in alta vila, aflata la periferia orasului.

NU MAI ESTE CASNICÅ

In urma cu cativa ani, Maria Basescu s-a lansat in afaceri si a devenit actionara impreuna cu Mircea Basescu, fratele actualului presedinte al tarii, la o firma ce s-a dovedit profitabila. Ea s-a ocupat cu interes de bunul mers al afacerii chiar daca avea numai 20% din actiuni. In urma cu cativa ani Maria s-a inscris in PD, ca si cele doua fiice ale sale.

SE INTELEGE CU FIICA CEA MICÅ

Impreuna cu fiica ei cea mica, Elena, Maria Basescu petrece in fiecare zi o ora la scoala de echitatie. Elena Basescu e un manechin apreciat si de curand si-a inceput cariera politica. In urma cu doi ani a terminat o facultate cu profil economic si s-a inscris la masterat. Astazi, intre mama si fiica pare sa se fie instaurat o armonie deplina.

Azi Maria Basescu petrece zilnic o ora la Scoala de echitatie de la Baneasa. Acum doi ani a primit cadou de la sotul ei un cal de rasa, pe care l-a botezat Rasfat si care l-a inlocuit probabil in sufletul ei pe cainele care ii fusese odinioara confident. Suma vehiculata in presa pentru achizitionarea lui Rasfat e de 2.000 de euro. “E calul meu de suflet”, spune Maria. “Cand l-am vazut prima oara era o zi insorita, cu cer alb. A fost ca dragostea la prima vedere!”.
Diana spunea...

:( ... Ce femeie chinuita :( Cand vad femei care traiesc asa, ma apuca fobia de ideea de familie, serios.

Creatrixa spunea...

imi vine greu sa cred ca o lady ca maria basescu era atata de simpla in exprimare si de indobitocita.

Zuzele spunea...

si totusi sunt cuvintele ei!
De ce ti se pare ca e o lady? doar pentru ca are deux pieces Chanel ? asta nu te face o lady, daca toata viata ai trait cu un marinar caruia ii fug ochii dupa toate fustele...
Lady te nasti, nu devii imediat ce ajungi "prima doamna".
Mie imi este mila de ea. Cred ca a avut si are o viata destul de grea si nu cred ca este fericita. Este mai mult o unealta prin care sotul ei sa demonstreze unei natiuni ca este familist convins!

yoana spunea...

mai fetelor femeie chinuita?femeie chinuita e cea care ia bataie zilnic,care ze injoseste sau suporta cine stie ce chinuri...ca sotie de marinar ai de ales..cand te arunci intr-o asemenea casatorie stii k sotul iti va fi mai mult timp plecat pe mare..daca nu stii asta atunci stai cuminte cu unu care lucreaza la tarm..uff..atata va lamentati parca e singura sotie de marinar ce statea acasa sau avea barbatu juma de an plecat...apropo vb in cunostinta de cauza..unchiu meu e marinar si nu au avut o problema cu plecarile lui..si nici cu ochii numai dp fuste nu era

Zuza O spunea...

Eu ma tot intreb daca doamna Basescu se implica in campanii sociale cum fac, de obicei, primele doamne. Sincer, chiar nu stiu amanunte. In cazul in care raspunsul nu este afirmativ, ma intreb daca oare nu s-a plictisit cinci ani doar sa stea si sa se plimbe prin delegatii oficiale. Sincer, ar fi trebuit sa fie mai vizibila, sa fie o Lady Di a noastra, ca are cu ce. Are farmec, trebuie sa recunoastem :)

Anonim spunea...

eu locuiesc in mediul rural si sunt o amarata de bugetara, am o familie, sunt si parinte, dar cu toate acestea am si idealuri pe care incerc sa le realizez si fara cei 15,5%! dumneavoastra d-na basescu v-ati complacut in ceea ce au vrut altii sa fiti si fara indoiala si dumneavostra ati contribuit la asta! la sotul dumneavoastra nu fac nicio referire deaorece nu e modelul meu nici ca om, nici ca presedinte! toti avem dreptul la demnitate, dar trebuie sa ne-o castigam! ce as putea sa va urez, dupa ce am citit interviul?...decat "sa traiti bine!" si inchei in stilul...sotului: e naspa! ho, ho, ho!

Roxanici spunea...

Buna fetelor!Este pentru prima oara cand va scriu.
Nu stim ce a fost in casa lor, dar ma impresioneaza de fiecare data cand ii vad privirea pierduta, trista.Pare o femeie chinuita....de viata.
Va doresc toate cele bune si spor la scris!

Zuzele spunea...

@Roxanici: Multumim foarte frumos pentru urari si te asteptam cat mai des in "Lumea Zuzelor" :) ! Cu drag

Zicolorata spunea...

Deci numai daca iei bataie zilnic meriti apelativul de femeie chinuita... cred ca unii au ramas cu mentalitatea de acum 50 si mai bine de ani: de ce te plangi de barbatu-tau? Bea? Nu. Fumeaza? Nu. Te bate? Nu. Iti aduce banii in casa? Da. ATunci CE TE PLANGI??

Exista milioane de femei chinuite chiar daca sotii respecta "regulile de mai sus" Fericirea nu consta numai in asta. Poate locuiesti cu un strain in casa, care nu te respecta chiar daca nu bea, nu te bate si iti aduce bani in casa. Poate umbla dupa fuste cat e ziulica de mare si atunci iar nu mai conteaza cele de mai sus.

Femeie chinuita are muuult mai multe conotatii. Nu inseamna ca dc nu mananci bataie zilnic esti automat fericita... ohohoooo

zuza g spunea...

Zicolorata, ma bucur mult ca, in sfarsit, a inteles cineva ce a vrut sa transmita interviul asta. Din pacate, sunt femei care spun ca sunt fericite doar pentru ca nu le bate barbatul, dar fericirea inseamna muuuuult mai mult decat atat. Spunea Roxanici mai sus ca Maria are privirea unei femei pierdute, nefericite, chinuite... Fix asta am vazut si eu. este o femeie accesoriu care trebuie sa demonstreze ca sotul ei este un familist convins. Eu sunt absolut sigura ca intre ei nu este decat o intelegere pentru a da bine in fata alegatorilor. Ce ar spune lumea daca presedintele ar fi parasit de nevasta?? oohoooo...ar fi foarte....naspa!
Sunt sigura ca este o femeie simpla, modesta si chinuita. Nici daca ar vrea n-ar putea divorta, dar cuvintele ei din vremea cand nu era prima doamna, spun totul.

otilica spunea...

Eu una nu pricep ce va doare pe toti de ce face basescu acasa si de cat de indobitocita sau discreta e maria basescu. In totn acest timp ce Geoana ce putem zice? Il admiram ca nu si a dat soacra afara din casa? Care e nene durerea vostra, ce v0a facut amaratul de basescu de il urati in halul asta? E mai bine cu comunistii? SIncer? aia 20 de ani de la revolutie au trecut degeaba de ati ajuns si voi astia tineri de tot sa aduceti comunistii inapoi la putere?
Ce aveti sa-i reprosati lui base mai grav decat ati putea reprosa lui iilescu? sau lui ceausescu?

Zuzele spunea...

"amaratul de basescu" :))) hahah...al dracu amarat ce e...
otilica, tind sa cred ca n-ai toti boii acasa din moment ce gandesti asa. Nu pricep ce legatura au comunistii in treaba asta..ce tot o dai cu comunistii...au trecut 20 de ani de la caderea comunismului...hellooo....trezeste-te!

andra spunea...

otilica se referea la faptul ca in perioada asta sunt dezgropate,cautate,rascolite etc zeci de chestii despre basescu si familia lui...si ca toate detaliile astea aparute acum in campanie nici nu se compara cu ce i s-ar reprosa contracand....care sunt niste comunisti....

referitor strict la articol si mie mi se pare Maria Basescu tot o femeie chinuita,un accesoriu folosit strict pentru imagine...si lipsita parca de personalitate...

Zicolorata spunea...

Doamne cat de mult imi plac mie expresii de genul "voi astia tinerii" faceti si dregeti... Otilica, mama, saru'mana, noi astia tinerii avem sa-i reprosam multe lui nenicu Basescu. Si daca stam drept sa judecam stramb mi se pare ca nea Base i+a adus pe comunisti la putere cand a facut tovanga cu ei si i-a luat in alianta la putere, nu a trecut prea mult de atunci... asa ca nu suntem noi, astia tinerii, primii care vrem sa aducem "comunistii" la putere...

Facand o paranteza ca tot huliti atata comunistii - care by the way, nu o sa mai vina niciodata la putere asa cum va temeti voi, asa cum erau - ce mult as vrea sa o duc si eu la fel de bine acum cum o duceau parintii mei pe timpul comunistilor cei adevarati si eram destul de marisoara la Revolutie. Serviciu sigur si stabil, accesul la avansari garantat, posibilitatea achizitionarii unui apartament in rate mai mult decat accesibile, masina masină, concediu de doua ori pe an, iesiri la restaurante in fiecare seara aproape, troc in produse de gemea frigiderul... e adevarat, nu se gaseau alimentele la vedere, te invarteai sa faci rost de ele, dar ce folos ca acum exista de toate pe toate drumurile daca nu iti permiti sa le cumperi? Daca îţi ţâţâie fundul de teama să nu rămâi fără loc de muncă? Dacă nu îţi permiţi să faci un concediu decât cu mari sacrificii? Dacă nu te poţi atinge de un apartament care să fie al tău? Dacă, dacă, dacă...

Dacă Ceausescu ar fi fost indeajuns de destept cat sa dea oamenilor putin mai multa libertate, va spun eu ca ar fi murit de moarte bună cu fundul pe scaun ales si reales pana la a y-lea congres... Si dati cu rosii acum cat vreti...

Dumnezeu mi-e martor ca nici astia nu sunt buni. Dar nici cu Băse nu se mai poate. Pur si simplu nu se mai poate. Il ascultam în seara asta că daca iese presedinte face si drege si asa si pe dincolo. De ce nu a facut, frate?? A avut 5 ani la dispozitie, de ce nu a facut? Şi mă contraziceam cu socrul meu (deh, lupte intestine in familie) ca cica nu a facut toate astea pt ca nu a fost lasat. Pai nu a fost lasat ca s-a certat cu toata lumea de la inceput si pana la sfarsit. Si cu PNL si cu PSD, nimeni nu era bun, numai el...

Mi-e o silaaaaaa!!!!

Cer scuze zuzelor ca m-am intins atat, mai ales Zuzicii O care e apolitica, pupam dulce!

Zuzele spunea...

Zicolorata, NU trebuie sa-ti ceri nici un fel de scuza! Noi iti multumim ca ne vizitezi si ca iti faci timp sa ne spui punctul tau de vedere! Apropo, subscriu intr-u totul la cele scrise de tine! Sunt PERFECT de acord cu tot ce ai scris!

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search